|


Aktuelle kurser
|
Supplerende kursusforløb - teambuilding, samarbejde og kommunikation - baseret på humor og en
legende tilgang.
Teambuilding i forskellige udgaver.
Der er mange udbydere af kurser i teambuilding . På kursusmarkedet er ”teambuilding” et meget elastisk begreb, der i sig selv ikke fortæller, hvad man præsenteres for. Det gør vi her - i
kort form: |
Teambuilding ”classic”
Test, læsning, praktiske samarbejdsøvelser, observation mv. Til slut en opsamling af
3 rolleindikationer ved hjælp af skema med det resultat, at hver deltager får bestemt sin primære og sin sekundære rolle-i-samarbejde ud af 8 mulige roller, der er formuleret på baggrund af et mangeårigt engelsk forskningsprojekt.
Samarbejde og kommunikation — der virker!
Introduktion til 3 grundlæggende kommunikationsværktøjer gennem oplæg og muntre øvelser.
Derefter følger 3 — 4 samarbejdsopgaver. Under og efter hver opgave anvendes værktøjerne og 2-3 arbejdspunkter formuleres (eksempelvis ”vi skal blive bedre til at lytte” ”vi skal blive til at analysere opgaven, før vi går i gang” osv.) trænes i næste samarbejdsopgave. Forløbet får karakter af træning. Deltagerne kan bruge disse værktøjer efterfølgende på arbejdspladsen.
hUMORTeambuilding
Praktiske samarbejdsopgaver med inddragelse af humorens 10 virkemidler og andre humoristiske indslag. Dette forløb indledes med et oplæg om humor og humorens
10 virkemidler og kategorier. En pose med rekvisitter til inspiration udleveres.
Afsluttes med gruppernes fremlæggelser.
En Omvendt Robinsondyst
En dyst mellem flere hold på Samarbejde — Sanser — Styrke og Snilde - for sjov og for alvor samt voksentræning i at forstå kollektive beskeder, hvilket har vist sig at være højst nødvendigt!
Det gælder ikke om at vinde. Det gælder om at vinde stort!
Lederkursus: Humoren og legen som ledelsesværktøj
Formålet er at præsentere humorens og legens kræfter som resurse i forhold til forandring og trivsel. At se på lederens rolle som dynamo og understøtter i forhold til målet den gode arbejdsplads.
Tilbage til oversigten
|
Lederkursus i Wales og Tunesien. Vi har afviklet 8 kurser i Wales, herunder lederkurser for nogle kommuners lokale institutionsledere med forskelligt indhold. Struktur: 1 dag hjemme med introduktion og undervisning nogle uger før afrejse samt 3 teori- og 3 udedage i Wales. I alt 7 hele kursusdage. Der kræves ingen særlige forudsætninger.
Kontakt os for en uforpligtende forespørgsel, evalueringer mv. Vi giver et stort gavekort til kontaktpersonen for initiativ og ulejlighed, hvis et kursus realiseres.
Hør også om Tunesien som kursussted for jeres ledergruppe. Som eksempler på kursusemner kan nævnes:
- Forskellige emner under psykisk arbejdsmiljø
- Lederens professionelle gennemslagskraft i forhold til forvaltning, medarbejdere og forældre
- Teambuilding
- Forandringsledelse
- Naturprojekter i børnehaven.
Tilbage til oversigten
|
EVALUERINGSRESULTATER for de seneste kurser og konferencer.
(Tallene repræsentere resultaterne i skemaet)
- Leg og læring I, Malaga, januar 1999
- Leg og Læring II, Malaga, november 1999
- Lederkonference, Tunesien, februar 2000
- Idræt, leg og bevægelse, La Santa Sport, Lanzarote, marts 2000
- Friluftskursus i Wales, maj 2000
- Leg og læring - måling og dokumentation, Tunesien, november 2000,
- Kvalitet i det tværfaglige arbejde, Djerba, februar 2001
- Friluftskursus i Wales, august 2001
- Idræt, leg og igangsætterrollen, Tunesien, april 2002
- Friluftskursus i Wales, september 2002
- Lederkursus i Wales, september 2002
- Lederkursus, Wales, september 2002
- Læring, kvalitet og evaluering, november 2002 i Tuneisen
- Lederkursus, Wales, september 2003
- Lederkursus, Holbæk, november 2003
- Idræt, leg og sundhed, Tunesien, marts 2004
- Udeliv og udeleg i Maj, Livø 2004
- Friluftskursus i Wales august 2004
- Souschefkursus i Wales september 2004
- Læring og læreplaner, Tunesien, november 2004
- Lederkonference, Tunesien, november 2005
- Institutionskursus, Wales, juni 2006
- Lederkursus, Wales, september 2006
- Læreplaner i SFO, Mallorca, marts 2007
- Naturem som ramme, Wales, september 2007
- Mønsterbrydning, Bodrum, Tyrkiet, marts 2008
- Lederen som udviklingskonsulent, Tyrkiet, marts 2009
- Anerkendende Pædagogik I, Tyrkiet, november 2009
- Anerkendende Pædagogik II, Tyrkiet, marts 2010
I hvor høj grad har du været tilfreds med arrangementet som helhed?
nr. |
I særlig høj grad |
I høj grad |
I tilfreds-
stillende grad |
I mindre grad |
I ringe grad |
Slet ikke |
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
|
20%
29%
15%
13%
49%
28%
7%
19%
40%
70%
65%
65%
32%
54%
32%
20%
15%
37%
67%
8%
40%
24%
33%
41%
50%
33%
42%
57%
63%
|
57%
58%
54%
71%
32%
62%
50%
73%
52%
30%
35%
35%
40%
43%
62%
63%
55%
57%
33%
46%
55%
76%
50%
57%
50%
47%
54%
41%
34%
|
22%
22%
29%
16%
17%
7%
43%
8%
8%
0%
0%
0%
20%
3%
6%
6%
24%
6%
0%
43%
5%
0%
17%
2%
0%
0%
4%
2%
0% |
0,4%
0%
1,7%
0%
2%
2%
0%
0%
0 %
0%
0%
0%
8%
0%
0%
11%
6%
0%
0%
10%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
3% |
0%
0%
0%
0%
0%
1%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
2%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0% |
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0 %
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
|
|
Tilbage til oversigten
|
|
|
|
|
|